To use all functions of this page, you should register.

I search mechanic in Germany =)

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• I search mechanic in Germany =)

Hello =) I am Bjornie from Norway and I will be driving through Germany next couple of weeks and I am looking for a good independent mechanic for my K-100 RT 1985. I just bought the bike and would like to make a service and a general check up on the way =)

Regards
    Bjornie :)
  • Hello Bjornie, welcome here!

If you could tell a bit more about your route, that would be helpful.
    What are you thinking of doing for service, makes it easier to know the parts and time needed.
    If you pass Kassel you are welcome and there is space for a night.
    Maybe somebody will offer service.

Have a nice Tripp.

Cheers
  • Thank you very much =) Yeah I will be passing Kassel since I am driving through all germany on the way to Grenoble/France =) Would be nice to meet up =) The bike is good to ride in general,so hopefully it will be enought with a general check up,some new brake pads on the front,maybe a battery change etc, a bit of greasing here & there and a general opinion from one that knows... =) It is my first flying brick,and I am totally amazed over the handeling and "soul" of the bike,so I would like to give her a proper treament so it will last many more miles =)
  • Leider kann ich kein englisch..nur yes,no,on und up :mrgreen:

Falls Du in der Region Stuttgart vorbei kommst..meine Garage hat für einen "General check up" + Service immer geöffnet.

Sprachprobleme lösen wir mit dem Translator :lollol: :lollol:

Bei Bedarf PN

Gruß Werner
    Gruß vom Werner aus Herrenberg
  • Übersetzung/Translation

Werner BB wrote:

Leider kann ich kein englisch..nur yes,no,on und up :mrgreen:

Falls Du in der Region Stuttgart vorbei kommst..meine Garage hat für einen "General check up" + Service immer geöffnet.

Sprachprobleme lösen wir mit dem Translator :lollol: :lollol:

Bei Bedarf PN

Gruß Werner
    Übersetzung/Translation

Werner BB doesn't speak English besides Yes, No (I guess probably Beer and some more :)
    If you pass the reagion around STUTTGART his garage is open for a general checkup.
    Any language issue will be solved with a translator app etc.

I think that's a nice offer!
    If you need translation with Werner BB I can help on phone or writing.
  • So this is the plan!

You come to Kassel and stay over night, we do a nice barbecue and check the motorcycle basics.
    Next day you go on to Grenoble.
    Anyway you will have to pass STUTTGART where # Werner BB lives.
    He is so friendly to offer his garage and will do whatever is needed.
    He is very good in repairing/servicing motorcycles. You are lucky!

He only needs to know what has to be done in advance to get the parts, if he hasn't got them at home.
    Most of the stuff he has at home.
    Breakpads he will get if you tell me, or I have them in Kassel.

So the plan is!
    Kassel (stop over Night)
    Stuttgart (service and repair what's needed, maybe new braided stainless steel hose?
    Grenoble

I will do the conversation with Werner BB if needed, just spoke to him on the phone, nice guy :)

Cheers

P.S.: Werner BB is on vacation the last three weeks in June

The post was edited 1 time, last by Espresso ().

• Espresso wrote:

I will do the conversation with Werner BB if needed, just spoke to him on the phone, nice guy :)
    Espresso, if you are too far away perhaps I could help translating. I work just around the corner of "Werners Garage".

Bjornie, just let me know when you plan to arrive in Herrenberg.

Kind regards

Tatjana

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Für Werner:

Ich würde nach der Arbeit (oder eben von daheim) vorbei kommen und von Sächsisch auf Englisch übersetzen (und umgekehrt). ;)
    Wenn es zeitlich nicht klappt, stelle ich Dir eine Liste der notwendigen technischen Ausdrücke etc. vorzeitig zur Verfügung.
    Sollte nur rechtzeitig wissen, wann Björnie seinen Besuch plant.
  • Dich bei mir in der Garage als Dolmetscherin...ein Traum. :thumpup: Da machen wir dann Fotos davon :lollol: :lollol:
    Im Ernst - klasse Angebot und dem Björnie helfe ich da sehr gerne, obwohl ich ihn nicht kenne. Aber das ist der Geist von FB.
    Außerdem bin ich Rentner und habe Zeit :mrgreen:

Gruß vom Opa Werner
    Gruß vom Werner aus Herrenberg
  • I persume you won't pass through Munich. But if you do so, you are welcome. General and some special K-tools, some welding equipment, ( :D ) hot shower, coffee & breakfast(=Weißwürscht) and a place to sleep will be prepared...

Have a safe ride,
    Hans
    1. Whose thanks so much all of you I will come back to all of you tomorrow since Im not at my place and have access to my pc in this moment,since that's where I have my travel plans etc.. But yeah,it definitely sounds like we have a plan Thanks again all of you
  • Vorsicht!
    So wie ich das verstehe will er einen Deutschen mit
    BMW-K-Kenntnissen fangen und nach Norway verschleppen.
    (wo immer das ist)

Oder habe ich das nicht richtig übersetzt???
    Gruß
    Jochem

The post was edited 2 times, last by Jochem ().

• Wenn er einen gutbezahlten Job in Norwegen mitbietet, bin ich dabei. Wie isses eigentlich mit Segelfliegen dort? Motorsegeln dürfte -mangels gescheiter Aussenlandemöglichkeiten- wohl günstiger sein? ;)
    Hans
  • Where pass you the Border from Germany to France? (Or Germany - Swiss?)

Im living in Alsace, into the triangle Germany-Swiss-France close to Mulhouse and you ´r welcome.
    Der Andi aus´m Elsass :thumpup:

Auch in Linkskurven kann man rechts fahren
  • Werner BB wrote:

Dich bei mir in der Garage als Dolmetscherin...ein Traum. :thumpup: Da machen wir dann Fotos davon :lollol:
    Also wenn schon, dann bitte ein Video mit sauberer Tonspur.
    Kannste dann hier als Lehrfilm einstellen. ;)

Please provide video with proper soundtrack instead of pics.
    Upload as DIY movie will be highly appreciated. :thumpup:
  • Hi Bjornie,

what's your general time schedule?
    Coming down from Norway, i guess you'd be travelling either A1 or A7 straight through Schleswig-Holstein.

Probably you could "pop in" for a coffee in Billwerder/Moorfleet just around the corner from Moorfleet-Ramp on the A1.

Cheers
    Gruß aus
    K-astorf im K-reis Herzogtum-Lauenburg
    (im ECHTEN Norden)
    Onkel Nils

Die kürzeste Verbindung zwischen zwei Punkten ist gewöhnlich wegen Bauarbeiten gesperrt.

Gesegnet seien jene, die nichts zu sagen haben und den Mund halten. Oscar Wilde (1854-1900)
  • Planung schaut wie folgt aus:

Bjornie fährt von Norwegen nach Copenhagen und besucht seinen Sohn.

1. Am kommenden Montag ist er bei mir in Kassel und wir schauen mal übers Moped und Grillen etwas.

2. Dienstag geht es weiter nach Stuttgart zu Werner BB
    Neue Bremsbeläge, Flüssigkeiten, Staburaxen.

3. Dann geht seine Fahrt weiter nach Grenoble.

Werner wird sich mit seinen guten Händen um das Moped kümmern. Dank dir Werner :)
    1985 K 100 RT, Rahmennummer 0023989.
    Hat so um die 36000 km gelaufen (Baja rot code 578) vermutlich wie immer ;)
    Bjornie ist neu bei den Ks und möchte dazulernen.

Grüße

The post was edited 2 times, last by Espresso ().